Q&A

Zebraliśmy tutaj najcześciej zadawane przez Was pytania oraz objaśnienia wybranych pojęć ze świata informatyki oraz tworzenia stron internetowych

Podstawowe zwroty

Najbardziej popularne zwroty, które pomogą Tobie łatwiej porozumieć się podczas Naszej współpracy podczas tworzenia stron internetowych.

Domena i Hosting

Domena to nic innego jak nazwa Twojej strony. To od niej również będzie zależała nazwa utworzonego konta pocztowego np: kontakt@nazwadomeny.pl. Hosting natomiast można określić jako „miejsce” na serwerze, w którym przechowujesz swoje pliki oraz całą stronę internetową, aby były dostępne w internecie.

WordPress i CMS

CMS to system zarządzania treścią w serwisie internetowym. Czyli oprogramowanie umożliwiające w łatwy i przyjazny sposób tworzyć, edytować i aktualizować treści oraz informacje na stronie. WordPress jest systemem zarządzania treścią CMS, którego używa się do tworzenia profesjonalnych stron informacyjnych, blogów i witryn o dowolnym przeznaczeniu. WordPress + WooCommerce to również wspaniała platforma dla sklepu internetowego, która obecnie posiada największy udział w rynku e- Commerce na świecie.

Strona responsywna

Strona internetowa dostosowująca się do rozdzielczości urządzenia na jakim jest oglądana ( telefon, tablet, komputer ). Podczas wczytywania strony lub zmiany jej rozdzielczości, strona responsywna sprawdza aktualną rozdzielczość i dostosowuje się do niej poprzez wczytywanie odpowiednich wersji grafik oraz innych elementów. 

SEO

Jest to proces, który ma na celu zoptymalizowanie oraz wypozycjonowanie strony internetowej. Dzięki temu zdobędziesz zainteresowanie z wyszukiwarek internetowych na zapytania związane z Twoim biznesem lub po prostu tematyką strony. W ten sposób Google będzie mogło jej zaufać i prezentować na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Niezbędna będzie tutaj wiedza o tym czego potrzebują Twoi klienci oraz w jaki sposób szukają tego w Google. Dokładna analiza słów kluczowych, zobrazuje Twój biznes z perspektywy klienta.

Przejrzysta strona internetowa oraz trafione treści to nawet do 30% więcej zleceń, zamówień od potencjalnych klientów. Zgromadzone doświadczenie pozwoli nam na wpasowanie się w każdą branżę oraz dziedzinę biznesu przez co Twoja firma zyska nie tylko miłą dla oka ale także funkcjonalną wizytówkę. Projekt strony dostosowywany jest indywidualnie pod potrzeby firm, osób prywatnych i instytucji. Dodatkowa responsywność strony na telefon czy tablet pozwoli stale poszerzać bazę klientów.

Czas tworzenia strony internetowej uzależniony jest od jej funkcjonalności, wielkości i przeznaczenia. Najkrócej trwa tworzenie prostych wizytówek internetowych. Czas tworzenia takiej strony to około jeden do dwóch tygodni. Najdłużej trwa wykonywanie sklepu internetowego, aż od 4 do nawet 8 tygodni.

Praca nad stroną dzieli się na kilka etapów. W pierwszym z nich rozmawiamy z klientem zbierając wszystkie informacje potrzebne do wykonania kosztorysu i samej strony ze wszelkimi funkcjonalnościami. Następnie przedstawiamy wycenę. Po podpisaniu umowy i pobraniu zadatku, rozpoczynamy prace nad projektem. Kolejny etap to przedstawienie wersji edytowalnej klientowi. Po zebraniu uwag, nanosimy poprawki. Po ostatecznym zaakceptowaniu przeprowadzamy testy aplikacji internetowej  na różnych urządzeniach oraz pod kątem poprawnego działania.

W cenie pakietu tworzenia strony internetowej masz możliwość utworzenia jednego konta pocztowego o pojemności 300 mb z własnym adresem email. Dla przykładu może to być kontakt@nazwa-domeny.pl. Istnieje również możliwość utworzenia większej ilości kont pocztowych oraz zwiększenia ilości pamięci do przechowywania poczty za dodatkową opłatą.

Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie oraz po wspólnych konsultacjach to Ty ustalasz treści, które maja znajdować się na stronie. 

Wykonanie strony w języku angielskim nie stanowi dla nas żadnego problemu. Projektujemy pełne strony w podanym języku oraz tłumaczymy polskie strony aby miały drugą wersję językowa. Stronę internetową możemy zaprojektować z domeną .pl lub .com.

Niektóre projekty są bardziej wymagające od innych. Dla przykładu pozycjonowanie małej strony składającej się z 3 podstron będzie tańsze niż wypozycjonowanie strony, która posiada jej większą ilość. Praca programisty obarczona będzie większym nakładem pracy co wpłynie na ostateczna cenę.

Protokół sieciowy umożliwiający nawiazywanie bezpiecznego połączenia pomiędzy przeglądarką internetową, a serwerem.

Szybkość witryny posiada duże znaczenie w temacie optymalizacji oraz pozycjonowania stron. Prawidłowe ustawienie optymalizacji obrazów przyspiesza działanie Twojej strony!

To wtyczka (plugin) e-Commerce zbudowana w celu bezproblemowej integracji z WordPress. Jej głównym zadaniem jest przekształcenie strony opartej o WordPress w sklep internetowy. Wtyczka dostępna jest w polskiej wersji językowej, a sam mechanizm jej działania i obsługa jest stosunkowo prosta. W panelu WordPress możesz wprowadzać produkty, definiować ich parametry jak opisy, zdjęcia, cenę, stan magazynowy, a osoby przeglądające Twój sklep zyskają funkcjonalność koszyka i będą mogły zamówić w szybki i wygodny sposób oferowane produkty. WooCommerce pozwala na stworzenie pełnoprawnego, profesjonalnego sklepu internetowego włącznie z płatnościami internetowymi.

PrestaShop to platforma umożliwiająca prowadzenie sklepu internetowego. To jedno z najpopularniejszych narzędzi tego typu, zawierające gotowe funkcje, które czynią ten system mocnym konkurentem dla wielu innych narzędzi do uruchomienia sprzedaży online. Chociaż dla wielu użytkowników widoczne jest podobieństwo do popularnego systemu CMS, PrestaSHop jest dostosowany wyłącznie do obsługi eCommerce, podczas gdy WordPress nadaje się zarówno do prowadzenia witryn internetowych jak również eCommerce.